Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Ubytek płynu, czy to uszczelka pod głowicą UPG?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Ubytek płynu, czy to uszczelka pod głowicą UPG?

    Zamieszczone przez przemekkk
    Jeśli chodzi o kolor to ....
    A jesli chodzi o kolor to... Od 2 dni u mnie pod praca parkuje skoda fabia kombi (jak dla mnie auto ladne nie jest) race blue... co Ci Czesi zrobili z tym kolorem... :evil: citygo tez go dostanie???

  • #2
    [O1] Ubytek płynu, czy to uszczelka pod głowicą UPG?

    Pacjent to:

    Skoda Octavia 1 1.9TDI AHF 110KM z prawdziwym przebiegiem 254 tys km.

    Objawy usterki:

    Zaobserwowałem u siebie ubytek płynu chłodzącego jakieś 400ml na 500km ( trasy). Objawy wycieku dopiero zaobserwowałem po zimie. Ubytki występują tylko przy jeździe w trasie w szczególności jeśli na trasie znajdują się ekspresówki , gdzie auto zostaje przegonione z prędkościami ok 160km/h


    Z braku czasu na naprawę sięgnąłem po uszczelniacz do chłodnic Prestone.Wszystko zrobiłem według instrukcji z pudełka, no poza tym, że chciałem czekać aż się silnik nagrzeje na biegu jałowym tylko pojechałem 4km. Po wszystkim jeszcze silnik pochodził na wolnych obrotach z 10minut. Patrzyłem pod maską płyn ładnie się wymieszał i miał jednolity kolor płynu G12.
    Ale moja radość nie trwała długo , przejechałem jakieś 200km i zaglądam pod maskę, a zbiorniczek zapchany pianką po sam korek o konsystencji bitej śmietany, że nie sposób odczytać poziomu płynu.

    Diagnoza mechanika:
    Test na obecność spalin w układzie chłodzenia wyszedł negatywny.
    Chłodnica szczelna.
    Węże szczelne.
    Oba wentylatory klimatyzacji jak i duży chłodnice sprawne i się załączają
    Pompa wody nie cieknie - też sprawdzona

    Mechanik twierdzi, że to jednak uszczelka i płyn może się dostawać do tłoka czy jakoś tak i tam może być spalany.



    Co twierdzicie o tej teorii?
    Bo nie wiem czy nie wpakuje jakieś 1000zł w błoto a problem nie zniknie. Czy może płyn Prestone jest taki dobry , że pomimo przepłukania układu zatkał dziurę i teraz nie wiadomo czy to uszczelka?
    http://www.euromove.pl

    Komentarz


    • #3
      Dokładnie mam ten sam objaw.Wszystkie metoty sprawdzone i co zauważyłem że jak naleje płynu ponad stan to go ubywa,a jak jest na minimum to jest ok
      januszko76

      Komentarz


      • #4
        Ja jutro decyduję się na chyba wymianę UPG. U mnie z maxa do minimum ubywa po ok 250km ostrej trasy po ekspresówce. Mechanik badał i sprawdził i napisałem to co wynikło i pyta czy rozbierać i robić UPG.
        http://www.euromove.pl

        Komentarz


        • #5
          majuDJ, Jak staniesz przodem do auta,to z tyłu zbiorniczka wyrównawczego wychodzi rurka-odpowietrznik.Zobacz czy pod nią masz sucho.Jak mokro to ci płyn wyciska podciśnienie.Jakie masz przewody na gorącym silniku :?: Twarde czy miękkie :?: Miałem robioną UPG i trochę się nasłuchałem od mechaniora na ten temat.Sprawdz to.
          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          Pozdrawiam ANIOL

          Komentarz


          • #6
            Nie sprawdzę bo auto u mechanika, myślę, że wszystko już sprawdził o czym mówisz.
            http://www.euromove.pl

            Komentarz


            • #7
              majuDJ, Te sprawdzenie to miało być tak do zwykłej ciekawości.Mniemam że jak by było jak pisałem to i tak by robił mechanik.Ale cóż-forum jest po to żeby pomagać sobie na wzajem.
              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
              Pozdrawiam ANIOL

              Komentarz


              • #8
                Miałem podobny problem. Mechanik wymienił mi termostat, kilometry węży gumowych i dalej to samo. Bałem się że to UPG ale pomyślałem troszkę sam poobserwowałem i wymieniłem korek od zbiorniczka wyrównawczego. Do dzisiaj spokój z płynem

                филип
                Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                Komentarz


                • #9
                  Korek był już sprawdzany i podmieniany przez mechanika bo pytałem.
                  http://www.euromove.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam,

                    Dołączę się do tematu by nie zakładać nowego. Mam podobny problem u siebie ( silnik 1.8 T 110kW ). Zlokalizowałem miejsce gdzie płyn ucieka - podejrzewałem to miejsce od dawien dawna - bo widziałem, że poprzedni właściciel coś robił ale, że wszystko było ok to nie dotykałem.

                    Ale do rzeczy, nie wiem jak nazywa się ( jaki jest numer części ) tego węża. Proszę o pomoc.

                    Zdjęcia

                    Komentarz


                    • #11
                      Auto u mechanika, jednak UPG całość zabiegów z planowaniem itp uszczelką pod zaworami, zalanie płynu G12 ma się zamknąć w 1000zl. Temat do zamknięcia
                      http://www.euromove.pl

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X